Автор: Аверкиева Анастасия Владимировна
учитель английского языка МОУ “Средняя школа № 57 города Макеевки”
Открытый урок английского языка.
Конспект открытого урока по английскому языку по теме «Одевайся правильно»
( 5 класс)
Дата: 06.02.2020
Цели урока:
– расширить знания учащихся в области лексики по теме “Одежда”;
– ознакомить с процедурой проведения церемонии вручения премии Оскара;
– обучить чтению/аудированию/ говорению/письму.
Задачи:
Познавательные:
- развивать учебно-познавательные и коммуникативные компетенции учащихся.
- формировать лексические навыки (употребление имён существительных по теме “Одевайся правильно”)
- развитие грамматических навыков.
Общеобразовательные:
- создание положительной мотивации при изучении языка,
- расширение филологического кругозора.
Развивающие:
- развивать навыки чтения и письменной речи по теме урока;
- совершенствовать произносительные навыки с помощью аудирования.
Воспитательные:
- развивать умение работать в команде, развивать чувство взаимопомощи;
- воспитание толерантности и уважения к стране изучаемого языка.
Режим работы: фронтальный, индивидуальный, групповой.
Виды упражнений: языковые, условно-речевые, речевые.
Используемые технологии: информационно-коммуникативная, технология проблемного обучения, обучение в сотрудничестве, здоровьесберегающая.
Тип урока: комбинированный
Оснащение урока: УМК «Spotlight», компьютер (презентация, мультимедийный комплекс).
План урока:
- Начало урока
1.1.Организационный момент. Приветствие.
1.2.Целеполагание
- Основной этап
- Фонетическая зарядка
- Речевая зарядка
- Этап формирования рецептивного лексического навыка
- Этап формирования грамматического навыка
- Этап применения знаний и способов действий
- Аудирование
III. Заключительная часть
3.1 Домашнее задание
3.2.Подведение итогов урока, рефлексия
3.3.Оценивание
Ход урока
I Подготовительный этап.
- Приветствие.
Hello, dear children! Hello, dear guests. I m glad to see you! We are going to have very interesting lesson.
- Целеполагание.
But first of all lets guess a topic of our lesson. Look at the screen. You will need some new words for read the letter. The academy Awards ceremony. (Церемония вручения наград премии «Оскар») Repeat after me! One more time. And now lets try to guess the topic of it. (азбука морзе)
Whats a topic of our lesson? (cloth.) What event? (Awards ceremony) Right you are!
Учащиеся делают свои предположения по поводу темы урока.
So a topic of our lesson is The cloth for the Academy Awards ceremony. Very good!
I have one letter.
Hello!
Easter holidays are soon and I am going to visit Hollywood. Traveling is my favourite pastime. I will stay in Hollywood for two days. But the problem that’s I don’t know what to put in my suitcase. I am fond of jeans and sweatshirts. And what is in fashion in Hollywood? What do they like to wear? What shall I put on if I go to the disco party?
Bye,
Susan Cliff
Susan needs help. What does she want to know?
Susan wants to know:
what clothes are in fashion in Hollywood,
what clothes she should wear to different culture places.
Lets discuss the aim of our lesson! (Дети формулируют цель урока)
So we must tell Susan what clothes she should wear in Hollywood.
So the aim of our lesson to get new information about the cloth of stars, using new words and to learn to speak English using lecsical and grammar material and of course to learn to cooperate.
- Основной этап.
Фонетическая зарядка.
OK, lets reque our active vocabulary, repeat after me, please. (повторяют)
Open your books on page 88 (работа с картинками)
You see you have your active vocabulary here, the same was you have in your books.
(видео, описание людей)
Who can help us in questions of cloth? People of what profession can help us to make cloth?
Designer. Right you are!
We are lucky because designers from all over the world are ready to help us.
Речевая зарядка.
Look!
1.Here is Valentin Yudashkin- российский художник-модельер. and he says: “Im ready to help but you will have to do some tasks”
The first one to answer the questions. Are you ready to answer Valentin Yudashkins questions?
Lets start.
1.“ In a winter storm
I keep your neck warm.” (a scarf) You are right. Thank you.
2.“I start with the letter S
- Your feet go inside of me.” (shoes) Lets check!
4.“Five rooms but one door.” (gloves)
5.”If your head might freeze, put me on, please.” (a hat)
6.A piece o f clothing for women and girls (a dress). Good!
- Apiece o f men clothing for formal parties (a suit) OK. You can go to the next task.
Lets see what Valentin Yudashkin says. He says: «Well done. You can go to the next task and your teacher will give the cloth from me!»
So you see you have cloth from Valentin Yudashkin for our boy and our girl. I will put it here and at the end of the lesson you will get it.
Повторение лексического материала.
2.Next. Dolce and Gabbana.
Стефано Габбана— итальянский модельер одежды, наравне с Доменико Дольче один из основателей и совладельцев дома моды Dolce & Gabbana.
Lets read what they say. “We want you to go shopping and put the words into the right bag”
- Now you need your yellow shirts of paper. You will work in pairs. I need 2 pupils here at the board. Who can come? …You will do this task here, put the words in the right bag and you can take your stickers and put it in the right bag. (for body, for head, for feet, for legs)
Are you ready? Very good. Lets check!
The first bag-for head – read the words (cap, hat) Do you agree, children?
The second bag- for legs – (trousers, leggengs, jeans, shorts)
The third bag-for body- (dress, raincoat, jacket, shirt)
And for feet –(boots, shoes, high heels, trainers)
Thank you, sit down, please!
Lets see what Dolce and Gabbana say. They say: ”You are good students. Good luck with the next exercises. Don’t forget the cloth from us. For the boys and for the girls.”
Повторение грамматического материала.
3.Calvin Klein (логотип) американский модельер выпускает джинсы, аксессуары.
Lets read what he says. Can you read, please.
“The first task is complete sentences in your books on p.89.ex.6b. Write down the sentences”
Be careful when you have a lot of pieces of cloth. Don’t forget the ending –s like a skirt- skirts. If we have a lot of them. Lets read these sentences one by one. …. Can you begin, please?
- Calvin Klein says ”Perfect!”. The cloth are waiting for you.
Динамическая пауза.
4.Next Alexandr Vasiliev. Do you know him? Pоссийский и французский историк моды, искусствовед, театральный художник, декоратор интерьеров, коллекционер, телеведущий.
Lets read what he says. “I see you are tired. Lets have a rest. Stand up and let’s play a game. Show what part of body people put on these clothes.”
I’m putting on my skirt –
One, two, three!
I’m putting on my blouse –
One, two, three!
I’m putting on my trousers –
One, two, three!
I’m putting on my shoes –
One, two, three!
So, ladies and gentlemen, welcome to our fashion show! let’s show school uniform (показ мод)
And Alexandr Vasiliev says : “Wonderful! And take the cloth.”
Чтение с пониманием.
5.Now Tom Ford американский дизайнер и кинорежиссёр. Получил широкую известность во время работы в доме моды Gucci. is waiting for you!
Lets read what he says? “I hope you are ready to reading my task in your books. I wish you good luck!”
So open your books on page 89, ex. 4 (dialog)
Аудирование.
6.Donatella Versace— итальянский модельер, ключевая фигура и главный дизайнер модного дома Versace.
Lets read what she says. “This is your final task. You will hear 3 conversations.
For each question say the correct answer.” Ex.8, p.89
Lets see what Donatella Versace says. She says: ”Congratulations!” So, cloth from Donatella Versace.
Работа в группах. (Учащиеся делятся на 2 группы)
And now I want you will work in groups together. So turn to your classmates. You have all the nessesary cloth for the boy, for the girl and you should decide what to do with this cloth, you should put on the girl and put on the boy and then you must describe them. And these keys will help you. You have some minutes.
Finish, please.
We are ready to present a new collection of cloth for our boy and our girl. Come here! Listen, please! Lets try describe the girl……
Do you like her? Do you like his cloth? Applause, please.
III. Заключительный этап
Домашнее задание:
Your homework is….to write a letter to a designer and ask for help and here is written my
e-mail address, you can send you letters there.
Подведение итогов, выставление оценок.
What can you get at the lesson, what did you learn at our lesson? (some new words, what we can wear) Thank you. Children I want to ask you a question «Did you like the lesson? What was difficult at the lesson? (new words, answer questions).» Your marks are…..
Рефлексия
And now I want you to describe the lesson. Take your envelopes and take a cloth and choose 1 cloth to describe our lesson. As for me, the lesson was great and I will put it here into my wardrobe. I want you to come one by one here and describe it. How was it? ( fashionable, wonderful, excellent, interesting, fantastic, very good.)
Thank you for our lesson. Good-bye, boys and girls. See you.
Технологическая карта открытого урока по английскому языку (5-Б класс)
Дата: 06.02.2020
Тема урока: «Одевайся правильно»
Цели урока:
– расширить знания учащихся в области лексики по теме “Одежда”;
– ознакомить с процедурой проведения церемонии вручения премии Оскара;
– обучить чтению/аудированию/ говорению/письму.
Задачи:
Познавательные:
- развивать учебно-познавательные и коммуникативные компетенции учащихся.
- формировать лексические навыки (употребление имён существительных по теме
“Одевайся правильно”)
- развитие грамматических навыков.
Общеобразовательные:
- создание положительной мотивации при изучении языка,
- расширение филологического кругозора.
Развивающие:
- развивать навыки чтения и письменной речи по теме урока;
- совершенствовать произносительные навыки с помощью аудирования.
Воспитательные:
- развивать умение работать в команде, развивать чувство взаимопомощи;
- воспитание толерантности и уважения к стране изучаемого языка.
Режим работы: фронтальный, индивидуальный, групповой.
Виды упражнений: языковые, условно-речевые, речевые.
Используемые технологии: информационно-коммуникативная, технология
проблемного обучения, обучение в сотрудничестве, здоровьесберегающая.
Тип урока: комбинированный
Оснащение урока: УМК «Spotlight», компьютер (презентация, мультимедийный комплекс).
План урока:
- Начало урока
1.1.Организационный момент. Приветствие.
1.2.Целеполагание
- Основной этап
- Фонетическая зарядка
- Речевая зарядка
- Этап формирования рецептивного лексического навыка
- Этап формирования грамматического навыка
- Этап применения знаний и способов действий
- Аудирование
III. Заключительная часть
3.1 Домашнее задание
3.2.Подведение итогов урока, рефлексия
3.3.Оценивание